Na całość eventu od momentu zbiórki do momentu powrotu, należy przeznaczyć około 4 godzin **, na który to czas składają się:
⦁ Transport z miejsca spotkania na miejsce startu balonu / lub wg indywidualnych ustaleń
⦁ Krótkie szkolenie przedlotowe/ bezpieczeństwa dla pasażerów
⦁ Przygotowanie do lotu – napełnianie balonu
⦁ Lot balonem, który trwa około 1 godziny /+-15’/ **
⦁ Po locie zapewniamy balonową inicjację, lampkę szampana oraz pamiątkowy spersonifikowany certyfikat z lotu
⦁ Transport z miejsca lądowania balonu na miejsce zbiórki / lub wg indywidualnych ustaleń
⦁ Voucher – Prosimy pamiętać o zabraniu ze sobą vouchera uprawniającego do udziału w locie.
⦁ Strój – Zaleca się ubiór adekwatny do warunków pogodowych panujących w danym dniu i porze, jak na spacer w terenie otwartym. Należy liczyć się z możliwością zabrudzenia odzieży.
⦁ Obuwie – Wymagane jest wygodne, pełne obuwie o podeszwie antypoślizgowej, najlepiej wodoodporne. Lądowanie może nastąpić na terenie grząskim (np. łąka, pole), gdzie obecne mogą być błoto lub rosa. Obowiązuje bezwzględny zakaz wejścia na pokład balonu w obuwiu na obcasie, w klapkach lub sandałach.
⦁ Ochrona głowy – Rekomenduje się zabranie czapki z daszkiem, która chroni głowę przed ciepłem emitowanym przez palniki balonu, szczególnie w sezonie letnim.
⦁ Hałas – Palniki balonu generują wysoki poziom hałasu. Osoby o wrażliwym słuchu proszone są o zabranie zatyczek do uszu.
⦁ Wentylator – Bezwzględnie zabrania się pochylania nad pracującym wentylatorem oraz dotykania jego elementów. Należy zachować bezpieczną odległość – istnieje ryzyko wciągnięcia włosów lub elementów garderoby.
⦁ Lina cumownicza – Bezwzględnie zabrania się przechodzenia przez linę mocującą kosz balonu z samochodem oraz przebywania w jej pobliżu
⦁ W trakcie lotu bezwzględnie zabrania się wychylania poza obręb kosza
⦁ Przygotowanie do lądowania – Przed rozpoczęciem procedury lądowania należy zabezpieczyć wszelkie przedmioty osobiste (np. telefony, aparaty, etc.) i schować je w bezpieczne miejsce, aby uniknąć ich wypadnięcia z kosza. Obie ręce powinny pozostać wolne.
⦁ Procedura lądowania – Podczas lądowania należy trzymać się uchwytów znajdujących się w koszu balonowym oraz ugiąć zarówno łokcie jak i kolana w celu amortyzacji siły uderzenia o podłoże.
⦁ Bagaż podręczny – Przestrzeń w koszu balonu jest ograniczona. Prosimy o zabranie wyłącznie niezbędnych rzeczy: voucher, portfel, klucze, telefon, czapka, mała butelka wody, aparat fotograficzny.
⦁ Zakaz wnoszenia ostrych przedmiotów – Na pokład balonu nie wolno wnosić żadnych ostrych ani niebezpiecznych przedmiotów.
⦁ Zakaz wyrzucania przedmiotów – W trakcie lotu zabrania się wyrzucania jakichkolwiek przedmiotów z kosza balonowego.
⦁ Bezpieczeństwo i dyscyplina – Uczestnicy zobowiązani są do bezwzględnego stosowania się do wszystkich poleceń pilota przed, w trakcie oraz po locie.
⦁ Opuszczenie kosza – Po lądowaniu należy pozostać w koszu do momentu, gdy pilot wyrazi zgodę na jego opuszczenie.
⦁ Alergie – Lądowanie może nastąpić na terenie łąki lub pola, gdzie występują naturalne alergeny. Osoby z alergiami powinny zabezpieczyć się we własnym zakresie (np. leki antyhistaminowe).
⦁ Odpowiedzialność – Lot balonem należy do kategorii sportów ekstremalnych. Uczestnik bierze w nim udział na własną odpowiedzialność.
⦁ Odmowa przewozu pasażera z przyczyn operacyjnych i bezpieczeństwa
Pilot dowodzący balonem ma prawo odmówić dopuszczenia pasażera do udziału w locie w przypadku, gdy występują poniższe przesłanki mogące wpływać na bezpieczeństwo operacji lotniczej:
⦁ pasażer znajduje się pod wpływem alkoholu, substancji psychoaktywnych lub innych środków odurzających, a jego stan lub zachowanie może stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa lotu lub porządku na pokładzie;
⦁ pasażer zakłóca porządek publiczny lub wykazuje zachowania agresywne, prowokacyjne bądź wulgarne, które mogą negatywnie wpłynąć na komfort lub bezpieczeństwo innych uczestników lotu;
⦁ zachowanie pasażera może stwarzać zagrożenie dla jego życia lub zdrowia albo dla życia i zdrowia członków załogi statku powietrznego;
⦁ pasażer swoim zachowaniem utrudnia lub uniemożliwia wykonywanie obowiązków służbowych przez pilota lub obsługę naziemną;
⦁ pasażer wykazuje fizyczne lub psychiczne niepełnosprawności, które – w ocenie pilota – uniemożliwiają bezpieczne przebywanie na pokładzie w trakcie trwania operacji lotniczej, w szczególności w sytuacjach awaryjnych;
⦁ pasażer posiada wzrost, masę ciała lub gabaryty uniemożliwiające bezpieczne i prawidłowe zajęcie miejsca w koszu balonu, co może naruszać stabilność statku powietrznego;
⦁ masa ciała pasażera wpływa negatywnie na prawidłowe wyważenie statku powietrznego, zagrażając bezpieczeństwu operacji lotniczej;
⦁ z vouchera mogą skorzystać osoby pełnoletnie (w przypadku lotu przez Tatry max. 75 lat), niepełnoletnie powyżej 14 roku życia – pod warunkiem posiadania pisemnej zgody opiekuna prawnego lub niepełnoletnie powyżej 6 roku życia wraz ze swym opiekunem oraz wykazywania zdolności do udziału w locie.
Przeciwwskazania do udziału w locie balonem na ogrzane powietrze
Z uwagi na specyfikę operacji lotniczej oraz konieczność zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa uczestników, obowiązują następujące bezwzględne przeciwwskazania do udziału w locie:
⦁ przebyte w ciągu ostatnich 6 miesięcy zabiegi chirurgiczne z pobytem w szpitalu
⦁ przeciwwskazania medyczne
⦁ ciąża (na każdym etapie),
⦁ wiek poniżej 6. roku życia,
⦁ nurkowanie z użyciem aparatów oddechowych w ciągu ostatnich 48 godzin przed planowanym lotem,
⦁ stan po spożyciu alkoholu lub innych substancji psychoaktywnych – osoby znajdujące się pod ich wpływem nie zostaną dopuszczone na pokład.
Zalecenia medyczne przed lotem
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących stanu zdrowia, zaleca się wcześniejszą konsultację lekarską, mającą na celu potwierdzenie zdolności do bezpiecznego uczestnictwa w locie. Konsultacja jest szczególnie wskazana w przypadku:
⦁ przebytych urazów ortopedycznych (w tym złamań, zwichnięć, uszkodzeń kręgosłupa),
⦁ przebycia zabiegów chirurgicznych wymagających hospitalizacji w okresie ostatnich 6 miesięcy,
⦁ chorób układu sercowo-naczyniowego i oddechowego, w tym nadciśnienia tętniczego,
⦁ schorzeń układu kostno-stawowego (np. osteoporoza, choroby zwyrodnieniowe stawów),
⦁ zaburzeń neurologicznych (np. padaczka, zawroty głowy),
⦁ innych dolegliwości wpływających na sprawność fizyczną lub powodujących nadwrażliwość na zmiany ciśnienia atmosferycznego.
Pasażer bierze udział w locie na własną odpowiedzialność i powinien być w pełni świadomy swojego stanu zdrowia oraz ewentualnych ograniczeń.
Informacja operacyjna – ograniczenia wagowe i odpowiedzialność dowódcy statku powietrznego
Uwaga:
Z uwagi na ograniczenia eksploatacyjne statku powietrznego, maksymalna dopuszczalna waga pasażera biorącego udział w locie balonem na ogrzane powietrze nie może przekraczać 105 kg. Powyżej 105 kg: obowiązuje dopłata +50% ceny vouchera, powyżej 150 kg: dopłata +100% ceny vouchera.
Decyzję o dopuszczeniu pasażera do udziału w locie oraz o jego realizacji każdorazowo podejmuje pilot – dowódca statku powietrznego, który ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo operacji lotniczej. Decyzja pilota ma charakter ostateczny i niepodlegający odwołaniu.
Pasażer zobowiązany jest do poinformowania pilota o wszelkich istotnych ograniczeniach zdrowotnych, fizycznych lub psychicznych, które mogą mieć wpływ na jego zdolność do bezpiecznego uczestnictwa w locie, a także mogą stanowić zagrożenie dla jego zdrowia lub życia w trakcie realizacji operacji lotniczej.
Informacja dotycząca lądowania i przeciwwskazań
Lądowanie balonu może przebiegać w sposób łagodny lub dynamiczny (tzw. „twarde lądowanie”), w zależności od warunków atmosferycznych, w szczególności prędkości i kierunku wiatru oraz jego porywów – których nie zawsze da się precyzyjnie przewidzieć.
Jeśli posiadasz: endoprotezę, protezę, schorzenia kręgosłupa, etc. trudności z poruszaniem się lub utrzymaniem pozycji stojącej przez dłuższy czas, zalecamy rozważenie rezygnacji z lotu lub też wykupienie lotu na wyłączność, który zwiększa komfort i bezpieczeństwo w trakcie lądowania.
Przypominamy, że lot balonem klasyfikowany jest jako aktywność o charakterze sportu ekstremalnego. Udział w locie odbywa się na własną odpowiedzialność pasażera, z pełną świadomością ewentualnych obciążeń fizycznych i ryzyka.
Regulamin KBT dla posiadaczy voucherów na lot
⦁ Voucher można zamówić poprzez stronę internetową: www.krakowbalon.pl, lub za pośrednictwem e-maila: krak.balon@gmail.com , lub też bezpośrednio w biurze KBT zgodnie z regulaminem sklepu KBT .
⦁ Voucher zwykle przypisany jest do jednej, maksymalnie dwóch osób, w zależności od wcześniejszych ustaleń mailowych.
⦁ Okres ważności vouchera to 360 dni od daty jago zakupu*,
⦁ Voucher może zostać przedłużony na okres 3 miesięcy, jeśli co najmniej na 7 dni przez upływem terminu, Klient zgłasza zaistniały fakt w biurze KBT lub mailem: ⦁ krak.balon@gmail.com , opłata za przedłużenie vouchera na okres do 3 miesięcy wynosi 100zł
⦁ Niezrealizowanie vouchera, jak również niedokonanie rezerwacji przed upływem terminu ważności vouchera oznacza odstąpienie od umowy oraz wygaśnięcie wszelkich praw z nią związanych i z tego tytułu nie przysługują ani Klientowi ani Pasażerowi żadne roszczenia, w szczególności roszczenie o zwrot zapłaty za voucher.
⦁ Rezerwacja terminu lotu możliwa jest po kontakcie telefonicznym z KBT lub e-mailowo: krak.balon@gmail.com
⦁ Realizacja vouchera zależy od warunków pogodowych planowanego dnia lotu. Lot ze względów pogodowych: zbyt silny wiatr, porywy wiatru, zbyt niskie zachmurzenie, bliskie burze, opady, mgły i zamglenia, słaba widoczność może zostać przesunięty na inny termin.
⦁ Lot odbywa się w wyznaczonym przez KBT terminie, dla lotów „NA WYŁĄCZNOŚĆ” lub też wynikających z innych umów wg. indywidualnych odrębnych ustaleń.
⦁ KBT zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań, aby realizacja lotu nastąpiła w terminie jak najbardziej dogodnym dla Klienta, niemniej nie jesteśmy w stanie każdorazowo zagwarantować jego realizacji w konkretnym dniu.
⦁ W celu zmiany terminu lotu na inny termin, Klient zobowiązany jest skontaktować się e-mailowo z KBT, odpowiednio wcześniej, ale nie później niż na 2 dni robocze / lot przez Tatry – 7dni/ przed ustalonym terminem lotu.
⦁ W przypadku, kiedy dojdzie do zagubienia lub zniszczenia vouchera, a termin jego realizacji jeszcze nie minął i nie został on jeszcze zrealizowany, możliwe jest, ale wyłącznie na wniosek Klienta, wystawienie duplikatu vouchera.
⦁ Klient jest obowiązany do stawienia się w ustalonym wcześniej miejscu zbiórki do lotu na wskazaną godzinę. Niestawienie się Klienta lub jego spóźnienie się dłuższe niż 15 minut powoduje utratę uprawnień do realizacji vouchera, niezależnie od przyczyn, a więc także w przypadku spóźnienia lub niestawienia się z przyczyn losowych – o ile strony nie umówią się inaczej.
⦁ KBT może odmówić wykonania lotu w przypadku braku odpowiednich warunków pogodowych lub w sytuacji, w której występują inne przyczyny organizacyjne lub techniczne, które nie zapewniają bezpiecznego wykonania lotu lub gdy występują inne przyczyny zewnętrzne uniemożliwiające wykonanie lotu. Wówczas Klient ustala z KBT nowy termin lotu. W takiej sytuacji KBT nie pokrywa kosztów, jakie poniósł Klient, zwłaszcza takich jak koszty dojazdu, transportu i zakwaterowania.
⦁ Powyższe stosuje się odpowiednio do sytuacji, kiedy do niezrealizowania lotu doszło z przyczyn technicznych niezależnych od KBT, w szczególności awarii balonu, pojazdu, przyczepy, etc. uniemożliwiających przeprowadzenie bezpiecznego lotu balonem.
⦁ Planowany czas lotu uzależniony jest od zabezpieczenia bezpieczeństwa lotu oraz warunków meteorologicznych, pozwoleń lotniczych oraz odpowiednich miejsc do lądowania, z powyższych przyczyn lot może również ulec skróceniu lub wydłużeniu.
⦁ W przypadku przekazania lub odsprzedania vouchera innej osobie, jego data ważności nie ulega zmianie.
⦁ Osoby ważące powyżej 100 kg obowiązane są do dopłaty + 50 % wartości vouchera, a osoby powyżej 130 kg obowiązane są do dopłaty +100 % wartości vouchera.
⦁ KBT zastrzega sobie prawo do weryfikacji deklarowanej wagi pasażerów przed lotem. W przypadku celowego zaniżenia przez Klienta deklarowanej wagi, firma może doliczyć dodatkową opłatę lub odmówić pasażerowi lotu, bez możliwości ponownej realizacji vouchera.
⦁ KBT zastrzega sobie prawo do odwołania lotu (dotyczy również odwołania lotu na miejscu przed startem).
⦁ Organizator lotów balonowych nie ponosi odpowiedzialności za koszty poniesione przez uczestników lotu, w tym koszty transportu, noclegu lub inne koszty związane z pobytami w miejscach związanych z lotem. Zbiórka przed lotem odbywa się do +/- 50 km w linii prostej od granicy miasta wybranej lokalizacji.
⦁ Dostępność terminów i zasady zapisów na loty
Możliwość zapisania się na lot balonem oraz dostępność terminów są ściśle uzależnione od rodzaju posiadanego vouchera i wynikających z niego uprawnień.
Loty grupowe – zasady realizacji
Klienci posiadający vouchery na loty grupowe otrzymują zaproszenia na loty organizowane w wybranej przez siebie lokalizacji (można wskazać maksymalnie 3 lokalizacje). Informacja o dostępnych terminach przesyłana jest z wyprzedzeniem 1–3 dni przed planowanym lotem.
Uwaga:
W przypadku lotów grupowych nie ma możliwości rezerwacji konkretnych terminów z wyprzedzeniem.
Samo zgłoszenie chęci udziału w locie nie gwarantuje rezerwacji miejsca – konieczne jest otrzymanie potwierdzenia SMS od organizatora.
⦁ Rodzaje voucherów grupowych i ich zakres uprawnień:
⦁ Lot poranny (poniedziałek–piątek)
Udział możliwy wyłącznie w lotach porannych od poniedziałku do piątku. Voucher nie posiada pierwszeństwa rezerwacyjnego.
⦁ Lot grupowy Last Minute
Umożliwia udział w lotach w tygodniu i w weekend, jednak bez prawa do pierwszeństwa – udział możliwy wyłącznie przy dostępnych wolnych miejscach.
⦁ Lot grupowy w tygodniu
Posiada pierwszeństwo w zapisach na loty realizowane od poniedziałku do czwartku. Udział w lotach weekendowych możliwy tylko w przypadku wolnych miejsc.
⦁ Lot grupowy w weekend
Posiada pierwszeństwo rezerwacji terminów weekendowych, ale również umożliwia udział w lotach w tygodniu.
Loty na wyłączność – zasady realizacji
W przypadku voucherów na loty na wyłączność, Klient ma możliwość wskazania preferowanego zakresu terminów, w których chciałby zrealizować lot. Należy jednak mieć na uwadze, że ostateczna data realizacji lotu uzależniona jest wyłącznie od aktualnych warunków pogodowych oraz dostępności operacyjnej i logistycznej organizatora. Voucher na lot na wyłączność nie uprawnia do rezerwacji konkretnego, gwarantowanego terminu lotu.
⦁ Lot na wyłączność w tygodniu – od poniedziałku do czwartku
⦁ Lot na wyłączność w weekend – można wybrać lot zarówno w weekend jak i w tygodniu
Loty Last Minute – zasady realizacji
- Voucher Last Minute uprawnia do zajęcia ostatniego dostępnego miejsca w jednym z naszych balonów i jest aktywowany wyłącznie w sytuacji, gdy nie zgłosi się komplet pasażerów posiadających pozostałe vouchery.
Z tego względu:
⦁ nie ma możliwości wcześniejszej rezerwacji konkretnego terminu,
⦁ nie można zaplanować wspólnego lotu z innymi posiadaczami voucherów Last Minute, nawet przy zakupie kilku takich voucherów jednocześnie. - Voucher przeznaczony jest dla jednej osoby. W przypadku zakupu dwóch lub więcej voucherów Last Minute, nie gwarantujemy, że osoby polecą tym samym balonem ani tego samego dnia.
Osobom planującym wspólny lot we dwoje lub w większym gronie rekomendujemy zakup innych typów voucherów. - Voucher Last Minute przeznaczony jest dla osób dysponujących elastycznym czasem, które są gotowe przyjąć propozycję terminu lotu z bardzo krótkim wyprzedzeniem – nawet jednodniowym lub kilkugodzinnym.
Z uwagi na powyższe ograniczenia organizacyjne, czas oczekiwania na realizację vouchera Last Minute może być dłuższy niż w przypadku pozostałych typów voucherów.
Dwukrotne odmówienie uczestnictwa w locie przesuwa pasażera na koniec kolejki. Trzykrotne – powoduje utratę możliwości lotu i przepadek vouchera „klient nie stawił się na lot „
⦁ W przypadku rezerwacji miejsc w koszu balonowym na konkretny lot z płatnością na miejscu Klient zobowiązany jest uiścić ustaloną wcześniej opłatę, nawet w przypadku niestawienia się na lot, ponieważ rezerwacja równoznaczna jest z zawarciem umowy sprzedaży
* VOUCHER – lub UMOWA wg odrębnych indywidualnych ustaleń mailowych.
** czas trwania całego eventu w zależności od wybranej opcji
⦁ Loty widokowe: 3-4 godzin
⦁ Ślub, zaręczyny: 3-5 godzin
⦁ lot przez Tatry: 8-10 godzin
*** lista materiałów niebezpiecznych – zabronionych do wniesienia na pokład balonu
⦁ sztuczne ognie;
⦁ palne ciecze do użytku domowego;
⦁ żrące środki do czyszczenia piekarników lub do prania chemicznego;
⦁ pojemniki do uzupełniania zapalniczek zawierające palny gaz lub ciecz;
⦁ butle do kuchenek kempingowych;
⦁ zapałki i zapalniczki
⦁ amunicja;
⦁ wybielacze;
⦁ aerozole
⦁ środki chemiczne, które mogą zawierać w szczególności: ciecze palne;
⦁ palne materiały stałe;
⦁ środki utleniające;
⦁ nadtlenki organiczne;
⦁ substancje trujące lub żrące;
⦁ urządzenia elektryczne, które mogą zawierać w szczególności:
⦁ materiał namagnesowany;
⦁ rtęć w aparaturze łączeniowej;
⦁ lampy elektronowe;
⦁ akumulatory mokre;
⦁ sprzęt filmowy i realizacyjny, który może zawierać przedmioty i substancje takie jak:
⦁ wybuchowe urządzenia pirotechniczne;
⦁ generatory zawierające silniki spalinowe wewnętrznego spalania;
⦁ akumulatory mokre;
⦁ paliwo;
⦁ przedmioty generujące ciepło itp.;
⦁ farmaceutyki mogące zawierać w szczególności:
⦁ materiał promieniotwórczy;
⦁ palne ciecze;
⦁ palne materiały stałe;
⦁ środki utleniające;
⦁ nadtlenki organiczne;
⦁ substancje trujące lub żrące.
